2

syys

2.9.2020 klo 09:00 -

2.9.2020 klo 12:00

Webinaari

Ilmoittautuminen:

Alkaa 4.5.2020 klo 12:00, päättyy 2.9.2020 klo 07:30

Webinaari: Project-projektinhallintaohjelmiston perusteet

Kouluttaja: Wistec Oy:n asiantuntija
Kesto: 3h

Projektin aikataulutuksen luonti tyhjästä voi tuntua mahdottomalta, varsinkin jos projektihallinta ei ole ennestään tuttua. Microsoft Project-projektinhallintaohjelmiston avulla on oma tehtäväluettelo helppo muuttaa hallittavaksi projektiksi, jonka voi jakaa työryhmän tai sidosryhmien kanssa. Koulutuksessa käydään käytännönläheisesti läpi MS Project-ohjelmiston peruskäyttöön ja hallintaan liittyvät toiminnot. Opit projektin aikataulutuksen, resurssoinnin sekä oikeat tavat aikataulun päivittämiseen. Koulutus sopii projektipäälliköille ja muille projektien parissa työskenteleville, jotka käyttävät Project-ohjelmistoa. 

Ohjelmaversio:
Tämä koulutus soveltuu Projectin 2010, 2013, 2016 ja 2019 Windows -versioille. 

Koulutuksen sisältö
Project ohjelman käyttöliittymä:
– Käyttöliittymän ja näkymien esittely
– Projektisuunnitelman luonnin perusteet
– Automaatti- vai manuaaliajoitteisuus: ri ajoitustapojen erot
– Alkuasetukset: projektin perustiedot, kalenterin muokkaaminen ja perusasetusten muokkaaminen
– Tehtävien syöttäminen, jäsentäminen ja linkittäminen
– Erilaiset tehtävätyypit: otsikkotason tehtävä, tehtävät, alitehtävät, toistuvat tehtävät ja etappitehtävät
– Keskeisten tehtävien tunnistaminen: kriittisen polun menetelmä

Resurssien hallinta
– Mitä ovat resurssit: henkilöresurssit, tila- ja laiteresurssit, materiaaliresurssit ja kustannusresurssit
– Resurssivarannon luonti ja resurssien kiinnittäminen
– Miten tarkastelen resurssien käytettävyyttä: resurssinäkymien käyttö
– Projektikohtainen vai yhteinen resurssivaranto: yrityksen yhteisen resurssivarannon käyttö

Kustannukset
– Projektin kustannuksien seuraaminen: muuttuvat ja kiinteät kustannukset

Perusaikataulun hyödyntäminen
– Perusaikataulujen sekä väliaikataulujen tallentaminen ja tarkastelu

Näkymät ja taulukot
– Erilaisten tietojen tarkastelu: näkymien esittely, taulukoiden vaihtaminen näkymään

Projektisuunnitelman päivittäminen
– Projektin edistymisen päivittäminen: erilaiset tavat aikataulun päivittämiseen

Projektin raportointi
– Projektisuunnitelman eri näkymien tulostaminen
– Valmiit raportit: graafisten raporttien ja seurantaraporttien luonti
– Tietojen siirto muihin Office-ohjelmiin: yhteiskäytön perusteet

Tutustu webinaariohjeisiin ennen osallistumista.

Ilmoittautuminen päättyy webinaariaamuna klo 7.30. Jos tämän jälkeen haluat osallistua webinaariin, pyydä linkki osoitteesta koulutus@ilry.fi